donderdag 28 juli 2011

Destinatiemarketing en hotels: het TripAdvisor effect

TripAdvisor is de grootste reiswebsite ter wereld en trekt iedere maand 50 mln unieke bezoekers. Het heeft via zijn verschillende merken een gezamenlijk marktaandeel van bijna 13%. De site is groot geworden door gebruikers. De inhoud van site bestaat immers grotendeels uit aanbevelingen en reviews van reizigers zelf (ca. 20 mln leden voegen content toe). Het vertrouwen in deze site is dan ook groot.
Voor slimme destinatiemarketeers is Tripadvisor dan ook een tool waar je optimaal gebruik van moet maken. De afstand tussen TripAdvisor en de hotels was echter groot. Niet zelden zaten hotelmarketeers met kromme tenen te kijken naar mindere reviews die op de site verschenen.

Sinds vorig jaar heeft Tripadvisor daar wat aan gedaan. Ze zijn gestart met 'Tripadvisor for Business'. Daarmee kunnen hoteleigenaren - gratis - meer invloed krijgen op de manier waarop ze op de site te zien zijn. Daarnaast zijn er ook betaalde mogelijkheden om de zichtbaarheid te verbeteren. Inschrijven kan via het 'Owners Centre'.

De bovenstaande mogelijkheden gelden trouwens ook voor eigenaars/marketeers van restaurants en attracties!

iVisitorGuide: Successful Hotel Marketing - the TripAdvisor Effect!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen