maandag 18 juli 2011

Het nieuwe funshoppen: mobile couponing, geofencing, social locations

Funshoppen is in Nederland één van de meest populaire tijdverdrijven. Het is dan ook altijd een belangrijk aandachtspunt voor destinatiemarketeers, omdat de concurrentie met andere 'recreatieve' activiteiten groot is. De toekomst van funshoppen zal echter flink gaan veranderen en bestaan uit 'mobile couponing', 'geofencing' en 'social locations'.

Mobile couponing is zoveel als het ontvangen van een kortingsbon op je mobiele telefoon. In ruil voor het laten zien van de bon (op je telefoon) aan de verkoper en het achterlaten van je mobiele nummer, kan je gebruik maken van de betreffende korting. Zie hier een uitgebreidere definitie van mobile couponing.
Geofencing gaat over virtuele geografische parameters waarmee een vastgesteld gebied of een radius om een punt heen gedefinieerd wordt en waarbij bezoekers van dat gebied berichten ontvangen die aansluiten bij de voorkeuren die zij hebben opgegeven in de mobiele apps die zij gebruiken en die geschikt zijn voor location based services. Zie hier een uitgebreidere definitie van geofencing.
Social locations gaat over bestemmingen (winkels, hotels, pretparken, natuurparken, supermarkten, etc.) die via location based services een relatie met je aangaan en waarbij je beloond wordt voor het verrichten van bepaalde handelingen of het bezoeken van bepaalde delen binnen die locatie.

Gewoon winkelen blijft natuurlijk ook altijd mogelijk. Gewoon de 'geoplay-functie' uitzetten op je smartphone!!

In de video hieronder van TechCrunch TV wordt een nieuwe app getoond (Shopkick - niet beschikbaar in NL) die duidelijk maakt waar de toekomst ligt van location based mobile shopping.

Shopkick Pops Up In NOLA For Location-Based Mobile Shopping | New Orleans Tech



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen