woensdag 20 juli 2011

Location based advertising: de essentie is relevantie

Anne Bezancon, directeur van Placecast (een 'location based' advertentie bedrijf), maakt een aantal rake opmerkingen in dit interview. Ze praat over location based marketing en hoe mobiele techniek de toekomst van winkelen zal veranderen. De essentie van de ontwikkeling van location based advertising ligt in de 'relevantie van informatie' en in de shift van 'zoeken naar informatie' naar 'het geleverd krijgen van informatie'.

Relevante informatie (aanbiedingen die passen binnen de persoonlijke interesse en voorkeur) zal ertoe leiden dat mensen bereid zijn om persoonlijke data (inclusief hun locatie) te delen. Voorwaarde is (zoals eerder genoemd in mijn blog) dat er transparantie is wat de leverancier doet met mijn persoonlijke data (wat wordt opgeslagen en wat wordt gedeeld?). Een model als Groupon wordt veel interessanter (zowel voor de klant als de adverteerder) als het niet alleen locatie-gebonden is, maar ook nog eens is afgestemd op mijn persoonlijke interesses.

Ook zullen we er aan moeten wennen dat het niet langer nodig is om zelf het internet op te gaan en informatie te zoeken, maar dat - aan de hand van persoonlijke gegevens en voorkeuren - informatie geleverd wordt aan de hand van waar we op dat moment zijn en het moment dat we deze informatie willen krijgen.

Placecast President: Increasing Relevance With Location-Aware Ads | Street Fight

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen