woensdag 6 juli 2011

Gebiedsmarketing: samenwerking als middel voor profilering en positionering

De Bollenstreek is één van de grootste toeristentrekkers van ons land. Vooral in de maanden april/mei wanneer de Keukenhof geopend is. Het aanbod in dit gebied gaat echter verder dan alleen de Keukenhof. De nieuwe 'Hop on Hop off' bus van Koninklijke Beuk verbindt de belangrijkste attracties, musea, steden en de kust met elkaar.

Vorige week donderdag was de 'Hop On Hop Off' bus al te zien bij de netwerkborrel van het Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme bij Kasteel De Keukenhof. Afgelopen zondag volgde de officiele lancering van de samenwerking.

Dit initiatief van Koninklijke Beuk verbindt niet alleen de belangrijkste toeristische attracties met elkaar, het zet ook het interessante aanbod van de Bollenstreek duidelijker op de kaart. En maakt het bereikbaar. Een prima voorbeeld van gebiedsmarketing waarbij samenwerking leidt tot een betere profilering en positionering van deze regio als toeristische bestemming.

http://www.tourpress.nl/nieuws/2/Vervoer/20735/Geslaagde_lancering_Beuk_Hop_on_hop_off_bij_Nederzandt

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen