donderdag 7 juli 2011

SocialDipping: social media tool voor ijssalons

IJssalons doen relatief weinig aan marketing. Tevreden klanten zijn uiteraard belangrijk. Wel vervelend dus als je klant langs komt voor zijn favoriete smaak en jij die net niet in de vitrine hebt liggen (je hebt dan wel 80 smaken, maar er passen er maar 24 in de vitrine).

Dé oplossing: social dipping! Social staat voor social media en dipping is de Engelse ter voor ijsvitrine. Met deze social media tool kunnen ijssalons nu online aan hun klanten melden welke smaken er in hun vitrine liggen. Komt er een nieuwe smaak bij, dan wordt die informatie online verwerkt. Updates worden verstuurd via e-mail, Facebook, Twitter, Hyves en Foursquare. Ook kun je melden wat je favoriete smaak is en krijg je een mailtje als die smaak weer in de vitrine ligt.

Ik ben zelf niet zo'n ijseter, maar dit is wel een hele leuke, innovatieve manier om je ijssalon (individueel en als branche) op de kaart te zetten.

SocialDipping de virtuele ijsvitrine is een social media tool voor ijssalons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten