dinsdag 9 augustus 2011

Destinatiemarketing en Apps: de toekomst is 'So.Lo.Mo'

Je kunt deze nieuwe app zien als een 'hyper lokaal social magazine'. Het biedt nieuws, aanbiedingen, reviews en kortingen. En dat alles lokatie gebonden. Je kunt informatie zien op straatniveau, op wijkniveau of voor de hele stad. Je kunt zien waar de hippe plekken zijn, die je beslist niet mag missen.
De app is 'gloedjenieuw' en op mijn 3GS verloopt het binnenhalen van informatie nog niet helemaal vlekkeloos. Ook na het inloggen via Facebook, loopt de app regelmatig vast (je kunt die inlog ook skippen).
Maar de informatie die getoond wordt (bv. op mijn straatniveau) is best grappig en verrassend. Informatie komt uit tal van bronnen, w.o. Meetup, Panoramio, Qype, Google Lokal, Flickr, YouTube.
De app heeft ook social media elementen. Gebruikers kunnen met elkaar contact maken, tips geven en vragen. Door de bouwers wordt de app omschreven als 'So.Lo.Mo', een samensmelting van social media, location based en mobile commerce. En daarmee is deze app klaar voor een ontwikkeling die de komende jaren hard gaat groeien.

Proximitips: This app brings the urban explorer out in you - TNW UK




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen