woensdag 24 augustus 2011

Destinatiemarketing en social media: 13 essentiële luistertools

De essentie van online marketing en het gebruik van social media is redelijk simpel samen te vatten: het gaat om 'content' en om 'luisteren'. Heb het niet over 'hoe goed je wel niet bent' (dat is de ultieme manier om (potentiële) klanten kwijt te raken), maar deel je kennis, je passie en je betrokkenheid. Kortom, maak het voor anderen waardevol je te volgen door iets toe te voegen.
Daarvoor is goed luisteren wellicht nog van groter belang. Trek de discussie niet naar je toe, probeer het gesprek niet te controleren, maar luister naar wat je omgeving zegt en meng je in dat gesprek. En doe dat dan weer vanuit de content: je kennis, je passie en betrokkenheid. Zo is de cirkel eigenlijk weer rond. Bovenstaande geldt feitelijk voor ieder merk en dus ook voor destinaties (steden, regio's, musea, hotels, winkels, etc.). In het onderstaande artikel geeft digital marketing expert Jeff Bullas 13 tools die u kunt gebruiken om te luisteren naar wat er in de social media wereld over u of uw onderwerp gezegd wordt. En luisteren is dus een uitstekende eerste stap mocht deze wereld nieuw voor u zijn.

www.jeffbullas.com/2009/09/06/13-ways-to-monitor-conversations-about-your-brand-on-social-media-do-you-know-what-is-being-said-about-your-company-online/


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen