vrijdag 12 augustus 2011

Destinatiemarketing: waarom MKB'ers moeten bloggen en twitteren

Destinatiemarketing is veranderd door de komst van internet en social media. De term 'social' is echter niet zo maar een loze term. Het betekent dat de nieuwe klant wil weten met wie hij zaken doet. Wie is de persoon achter de organisatie en achter het product. Bloggen is een uitstekende manier om die kant te laten zien. Bovendien wordt er - bv. door zoekmachine Google - steeds meer waarde gehecht aan blogs.
Hetzelfde geldt voor twitterberichten. Ook deze worden meegenomen door Google om je zichtbaarheid te bepalen. Als je berichten ge-retweet worden en links naar je blog ook in andere omgevingen geplaatst worden, wordt dat door Google gezien. In deze nieuwe marketingtijden gaat het nl. niet alleen om inhoud, maar ook om relevantie. Die relevantie bestaat niet uit het 'praten over jezelf' of het verkopen van een product, maar uit het delen van waardevolle, nuttige en up-to-date informatie. Je omgeving zal vervolgens oordelen over de waarde die zij er aan hecht. Doe je het goed, dan wordt je op 'the real time web' beloond met betere zichtbaarheid. Via de onderstaande link kom je bij het interview van Social MediaExaminer met Brian Clark.

Social Media Examiner: Your Guide to the Social Media Jungle


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen