dinsdag 23 augustus 2011

Destinatiemarketing en social media: 10 online marketing tools

De online wereld kent een aantal belangrijke tools die gebruikt kunnen worden voor destinatiemarketing. Natuurlijk is Facebook er één van. FB biedt veel mogelijkheden en een grote reikwijdte. Dat veel bedrijven toch nog moeite hebben met het op een juiste manier inzetten van FB, blijkt wel uit het artikel van 19 aug. op Emerce ('klanten hekelen social media knoppen op reissites') en uit het TV-interview dat Brian Solis gaf op de Amerikaanse TV. Dit is echter niet een zaak die uitsluitend is voorbehouden aan de reisindustrie. Bovendien is het niet zozeer een uitspraak over FB, maar over hoe FB wordt ingezet door veel online marketeers.
Een krachtige tweede destinatiemarketing tool is Twitter. Ook daarover heb ik eerder op mijn blog artikelen geplaatst (oa. 'het marketinggeheim van twitter'). Twitter wordt vaak onderschat als marketingtool. Klik voor de rest van de top-10 social media tools op de onderstaande link.

Digital and Social Media Marketing


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen