woensdag 24 augustus 2011

Facebook Credits als destinatiemarketingtool

Facebook Credits is een betaalmiddel waarmee virtuele en digitale goederen en Facebook Deals gekocht kunnen worden. Het is op dit moment niet mogelijk om er buiten Facebook om, aankopen mee te doen. Voorbeelden van wat je met Facebook Credits kunt kopen zijn virtuele goederen voor spelletjes als Farmville en Mafia Wars of toegang tot live concerten op Facebook. Een ander voorbeeld is de mogelijkheid om via Facebook films te huren. Een recente campagne van Universal Pictures maakt het mogelijk om via hun fanpage op Facebook de film 'The Big Lebowski' te huren voor 30 Facebook Credits.
De werkelijke waarde van een Facebook Credit is 10 dollarcent. De gepercipieerde waarde ligt echter veel hoger. De vraag is dus: hoe kun je als destinatie Facebook Credits opnemen in je social media strategie? Hoe kun je klanten of potentiële klanten iets voor je laten doen, waarmee je hen beloond met Facebook Credits. De potentie van dit digitale betaalmiddel lijkt ongekend en het is vooral nog een zoektocht hoe het te gebruiken. Maak een eerste stap in deze nieuwe wereld via het onderstaande artikel van John Corpus.

5 Ways Merchants Can Start Utilizing Facebook Credits




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen