donderdag 18 augustus 2011

Google Places: nuttige gratis tool voor ondernemers

Google Places koppelt bedrijfsinformatie (van bv. hotels, restaurants, winkels, toeristische attracties, etc) aan specifieke locaties in Google Maps. Veel informatie is al bekend bij Google. Belangrijker is dat u er voor zorgt dat die informatie aangevuld wordt. U verbetert namelijk uw online vindbaarheid.
De informatie die u kunt toevoegen zijn foto's, openingstijden en video's. Daarnaast kunt u aanbiedingen doen, nieuwtjes melden en reageren op vragen of opmerkingen van klanten. Het is ook mogelijk om op kaart aan te geven in welk gebied u uw diensten verleend.
Via een dashboard krijgt u statistische informatie over hoe vaak uw informatie getoond is op internet, welke zoekwoorden daarbij gebruikt zijn en waar uw uiteindelijke klanten vandaan kwamen (via postcode). Via de link leest u meer over over een test, uitgevoerd voor een hotel, waaruit blijkt wat het effect is van betere informatie in Google Places. In de onderstaande video ziet krijgt u uitleg over de werking van Google Places en waar u kunt starten.

Google Places Cross Optimization Case Study

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen