woensdag 12 oktober 2011

Hoe technologie reizen steeds persoonlijker maakt

Al eerder genoemd op mijn blog: de toekomst van reizen wordt 'SoLoMo': sociaal, lokaal en mobiel. We gaan inchecken met onze mobiele telefoon, eenmaal op locatie krijgen we relevante, gerichte aanbiedingen en zullen we in toenemende mate persoonlijke belevenissen en bevindingen met elkaar delen. De volgende stap die het internet gaat maken is het 'semantische web', waarbij digitale informatie 'begrepen' wordt door machines, waarbij het web ook 'onze' voorkeuren kent, beiden combineert en zelf komt tot gerichte, persoonlijke en bij ons passende informatie en aanbiedingen. De toekomst van het internet en reizen is dan ook persoonlijker dan ooit.
Ontwikkelingen zullen de komende jaren gedreven worden door een veeleisende en wereldwijze consument. Daniel Stephenson, senior director van Specific Media is dan ook duidelijk: merken die het niet zullen redden zijn zij die niet in staat zijn om hun product en service te laten overeenkomen met hun online presentatie (= beloften). In het onderstaande artkel vertelt hij meer over de invloed van technologie op de reisindustrie.

Technology gets personal: Gadgets and targeted marketing - Travolution.co.uk

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen