zondag 2 oktober 2011

Instagram: social foto-sharing platform als city-/ destinatiemarketing tool

Vanochtend is in Amsterdam de eerste #instagramwalk020 gehouden. Gebruikers van het foto-sharing platform Instagram zijn in alle vroegte naar Amsterdam gekomen om elkaar te ontmoeten, hun liefde voor het platform te delen en natuurlijk vooral HEEL VEEL foto's te maken tijdens een gezamenlijke wandeling door zonnig Amsterdam. De tweets en de foto's - over de wandeling en van Amsterdam - vlogen je vanochtend dan ook om de oren. Zoveel dat de wandeling trending topic was op twitter.
Onbedoeld is het Instagram platform daarmee een fantastische destinatiemarketing/citymarketing tool: de foto's zijn mooi/grappig/cool/bizar/rauw/echt en bieden een uiterst persoonlijke blik van Instagrammers op een stad. Ze bieden dan ook een echtere en bredere blik op een stad, dan de veelal 'gelikte' foto's die je in toeristische brochures ziet. Daarmee is het een waardevolle toevoeging aan overige social media tools die (potentiele) bezoekers kunnen gebruiken bij het ontdekken van een stad.

Informatie over het evenement en de bedoelingen van de initiatiefnemers (Anna-Maria Giannattasio (@puur) en Roos van Vugt (@roosvanvugt)) zijn te lezen in het onderstaande artikel van Marketingfacts.
Tweets zijn terug te vinden via de hashtag '#instagramwalk020' en de ruim 500 foto's die de wandeling opleverde zij te zien via de zoekfunctie in de Instagram app.
Een video over de Instagramwalk is te zien via de blog van Punkmedia.
Wat een superleuk social 'event'! Ben er de volgende keer graag bij!

#InstagramWalk020; Instagrammers, verenigt u! · Marketingfacts

foto Georges Disch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten