vrijdag 18 november 2011

Waarom je als leisure ondernemer moet vragen om reviews

Jakob Riegger, managing director van de in Munchen gevestigde consultancy firma 'TrustYou' sprak tijdens een social media seminar op het onlangs gehouden 2011 World Travel Market in Londen.
Hij sprak over de waarde van 'online reviews' en hoe hotels deze kunnen gebruiken in hun voordeel. Reviews zijn eigenlijk het beste consumentenonderzoek dat je kunt doen. Als je als bedrijf in staat bent om vervolgens te reageren richting de klant over zijn opmerking, iets te doen met de commentaren die je krijgt, er waarde aan toe kunt voegen voor je klant is dat een uitstekende start van je 'social presence' in de digitale wereld en de sociale relatie die je aangaat met je omgeving.

Het belangrijkste punt dat hij - voor mij - echter maakt is dat je als onderneming actief moet vragen om reviews. Iets wat naar mijn mening nog te weinig gebeurt in de leisure industry. Mijn aanbeveling is dan ook hier mee te starten. Uiteraard is dat spannend. Het vraagt om vertrouwen in je product. De voordelen zijn echter groot. Reviews geven je niet alleen waardevolle feedback over hoe klanten denken over je product en je dienstverlening. Reviews dragen uiteindelijk ook nog eens bij aan je vindbaarheid op internet. Ze worden namelijk gevonden door zoekmachine Google en dragen dan ook bij aan je SEO (search engine optimization) of met andere woorden: je zichtbaarheid en vindbaarheid.

iVisitorGuide: Hotels should ask guests for their hotel reviews

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen