woensdag 28 maart 2012

De kracht van 'SoLoMo' voor de citymarketing van winkelsteden

De term 'SoLoMo' is er één die ik al vaker gebruikt heb op mijn blog. Het is een interessante ontwikkeling die op veel manieren van invloed zal zijn op ons leven. In het onderstaande interessante artikel gaat Sherice  Jacob verder in op de toekomst van SoLoMo. Aan de hand van concrete voorbeelden laat zij zien hoe winkels mobiele apps gebruiken om hun verkopen te verhogen. En vooral ook wat de voordelen en mogelijkheden zijn van de link tussen mobiel en lokaal.
Het is interessant te zien dat deze ontwikkeling juist extra mogelijkheden toevoegt aan het fysiek winkelen in een 'bakstenen winkel' en niet alleen maar online van betekenis is. Dit is een waardevolle ontwikkeling die van belang is voor binnensteden die steeds minder winkelend publiek trekken door stijgende online verkopen. Vanuit citymarketing perspectieven is dit dan ook een ontwikkeling die mogelijkheden biedt. Zelfs het element van gaming komt voorbij! Kijk vooral ook naar het filmpje van SmartPlanet!

Are You Going SoLoMo? - The Combined Power of Social, Local and Mobile Commerce

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen