maandag 19 maart 2012

Succesvolle influencer marketing in 6 stappen - via Frankwatching

Ongetwijfeld ben je als ondernemer tevreden over het product dat of de dienst die je op de markt brengt. Maar als het gaat over wat klanten er van vinden, leggen die in toenemende mate hun oor te luisteren bij andere klanten. Online 'influencers' zijn personen die vanuit persoonlijke interesse behoorlijk wat kennis en een netwerk hebben opgebouwd en die kennis online delen via blogs, tweets of anderzijds. Daarmee hebben zij mogelijk behoorlijke invloed op wat anderen over jouw product of dienst te horen krijgen.

In dit nuttige artikel geeft Jurriaan de Reu 6 praktische tips hoe je vorm geeft aan je influencer marketing. In mijn ogen waardevolle informatie voor destinatiemarketeers in de toerisme/leisure/cultuur sector.

In aanvulling op het bovenstaande: een nieuwe manier om te vinden wie je influencers zijn is Google+ Ripples. Een recent artikel op Social Media Examiner legt uit hoe Google+ Ripples werkt. Interessante optie, die alleen op mijn Google+ nog niet te vinden is...

In 6 stappen succesvol samenwerken met online influencers - Frankwatching

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen