maandag 2 juli 2012

Het belang van Foursquare en 'Connected Apps'

Foursquare maakt als eerste de stap in de richting van de nieuwste ontwikkeling op internet: die van 'connected apps'. Daarmee vestigt Foursquare zich steeds steviger als 'de' speler op het gebied van location-based services.

Na een check-in bieden 'connected apps' in Foursquare aanvullende informatie over de locatie. Welke 'connected apps' dat zijn, is geheel de keuze van de gebruiker. Op dit moment bestaat de keuze o.a. uit Sonar, Foodspotting, Instagram en Path.
Na een check-in op een locatie vertelt Sonar je of er bekenden in de buurt zijn, geeft Foodspotting je tips over welke gerechten te bestellen, kun je eigen foto's delen via Instagram of foto's zien die op die locatie gemaakt zijn, en deel je via Path foto's en info via vrienden.

Foursquare wordt met deze stap een platform voor andere apps, die waarde toevoegen aan een check-in. Dat is niet alleen interessant voor Foursquare, maar is tevens een 'boost' voor apps die anders maar ergens op je smartphone rondhangen zonder gebruikt te worden. Via 'connected apps' hoef je niet langer van de ene app naar de andere te switchen, maar wordt de beleving geboden binnen één app.
Lees meer over deze ontwikkeling via de onderstaande link.

With “Connected Apps,” Foursquare Firms Its Position As The Social Network For Places | TechCrunch

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen