dinsdag 7 augustus 2012

Destinatiemarketing: Merkcreatie - wat is het nut? | via iVisitorGuide

Wat een mooie blogpost van Martyn Collins van @iVisitorGuide. Hij schrijft in zijn post over hoe krampachtig destinatiemarketeers soms nog steeds bezig zijn met het 'creĆ«ren van een merk' van hun destinatie. De keuze valt nog al te vaak op traditionele middelen en het ontwikkelen van dure logo's, terwijl tegenwoordig alle middelen voorhanden zijn om een destinatie zichzelf te laten vermarkten. Door in te zetten op nuttige, relevante en goed getimede informatie, ontstaat er ruimte om het 'merk' te laten ontstaan op een veel natuurlijker, organischer manier. En bovendien in samenwerking met de doelgroep op wie je je als bestemming richt.

Martyn heeft wat mij betreft groot gelijk als hij zegt dat destinatiemarketing begint en eindigt met de volgende punten:
  • het begrip wat mensen uniek, onderscheidend en het mooiste vinden aan je destinatie
  • het gebruik van deze elementen in een pakkend verhaal
  • het delen van dit verhaal met alle locale partners
  • het delen van content, zodat zij het verhaal kunnen delen met hun publiek
  • die op hun beurt het verhaal delen met hun eigen netwerk
Hij besteed ook - terecht - aandacht op de uitzondering die zijn verhaal bevestigt: New York en zijn prachtige 'I Love NY'-logo.
Lees het complete verhaal van Martyn via de onderstaande link.

iVisitorGuide: Destination Branding - What's the Point?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen