maandag 15 juli 2013

Is Google Maps de toekomst van citymarketing?

Met een update van de Google Maps App (voor Android apparaten) en de introductie van de 'ontdek-optie', maakt Google een nieuwe stap in de richting van het informeren van reizigers, gebaseerd op hun locatie.

Via de 'Explore-knop' kunnen gebruikers tips krijgen in de categorieën: eten, drinken, winkelen, slapen en spelen. Tips komen van vrienden of andere gebruikers die op je lijken (afhankelijk van hoeveel informatie je over jezelf kwijt wilt aan Google). Ook biedt het mogelijkheden aan aanbieders als hoteleigenaren, om specifieke aanbiedingen te doen.

Met deze nieuwe dienstverlening lijkt Google een steeds grotere concurrent te worden voor zowel offline aanbieders van toeristische informatie, als online aanbieders als Tripadvisor, Yelp, HotelTonight en Foursquare.

Het lijkt erop dat Google Maps een steeds belangrijker startpunt aan het worden is bij het oriënteren en boeken van reizen. Emiel Breure schreef hier onlangs een interessant artikel over.

Ik vraag me af in hoeverre deze dienstverlening van Google Maps de toekomst is van citymarketing en destinatiemarketing. Ik hoor graag wat je mening is.

Je kunt de video over de nieuwe Google Maps App bekijken via de onderstaande link.

Google gets into recommendations on the go with its updated Maps app for Android | Tnooz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten