woensdag 6 juni 2012

Walibi lanceert location-based gamen - via Pretwerk

Vorige week was ik aanwezig bij het symposium 'The Creators of Destinations' op het NHTV in Breda.
De focus lag daarbij voornamelijk op het bedenken en ontwikkelen van grote toeristische bezienswaardigheden als musea, jachthavens en attractieparken. De overkoepelende boodschap tijdens die middag was dat je een verhaal moet vertellen.
Waar men tijdens die middag niet zo concreet over sprak, was de marketingkant van dergelijke grote destinaties en vooral ook de invloed van het internet op die marketing.
Het onderstaande leuke artikel op de site van Pretwerk.nl gaat hier wel over. Zij schrijven over de  nieuwe app van Walibi: 'Thrill Battle' maakt het mogelijk om via je mobiele telefoon location-based te gamen in het attractiepark. Deze SoLoMo-aanpak maakt het mogelijk om gekoppeld aan je precieze locatie in het park, samen met vrienden en andere bezoekers een extra spelelement toe te voegen aan je bezoek. Dit is een slimme aanpak die hun overwegend jonge doelgroep zeker zal waarderen.

Walibi lanceert mobiele game in het attractiepark

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen