vrijdag 7 oktober 2011

LiveChat: toeristische klant wil informatie 'hier en nu'

Stephan Fellinger (internetmarketing specialist) zei het onlangs nog tijdens het door Innovatielab georganiseerde Travel3.0 symposium: "de huidige consument wil het 'hier en nu'".

Die vraag om directe informatie bestaat ook voor de toeristische sector. In antwoord daarop zie je steeds meer destinatiemarketing organisaties (DMO's) die via hun toeristische sites de mogelijkheid bieden voor een 'live chat' met een medewerker. In het onderstaande voorbeeld wordt beschreven hoe de Florida Keys Tourism Council inspeelt op deze behoefte. 
Florida Keys is beslist niet de eerste en enige toeristische marketing organisatie die deze dienstverlening aanbiedt, maar een zoektocht via Google levert nog verrassend weinig andere voorbeelden op. In Nederland ken ik alleen VVV Dordrecht die deze service al langere tijd levert.

Ben benieuwd welke andere toeristische aanbieders deze 'live chat' service aanbieden? Wie kent er nog andere voorbeelden in Nederland en wat vind je van deze ontwikkeling?

Florida Keys website adds chat | FloridaGoGo: Florida vacations, staycations, beaches, resorts, attractions, tourism & more | The Palm Beach Post

Geen opmerkingen:

Een reactie posten