Het punt van privacy is uiteraard een onderwerp dat om aandacht vraagt. Of zoals het in dit artikel genoemd wordt: "Big Brother heeft nu muizenoren".
Wat is het belang van dit alles voor Disney? Zij zijn in staat om je te volgen in alles wat je doet: wat je eet, welke attractie je bezoekt, waar je slaapt (en in welke prijsklasse), hoe je je door het park beweegt, etc. Het uiteindelijke doel is je langer in het park te houden, zodat je meer geld uitgeeft.
Aan de hand van de 'big data' die uit dit alles komt, kunnen artificial intelligence-modellen worden gebouwd die inzicht geven in welke invloeden er uitgaan van starttijden van shows, het weer e.d. op de uitgaven die je doet. Kortom, de internet-wereld ('cyber space') en de echte wereld ('meat space') ontmoeten elkaar.
Mijn punt is: is dit niet de ideale manier hoe we straks in steden, regio's, natuurgebieden of zelfs
een heel land onze gasten op een moeiteloze, gastvrije en persoonlijke manier service en vermaak bieden? Een armband die gebruikt kan worden van aankomst tot vertrek, die cashloze aankopen mogelijk maakt (en daardoor wellicht aankopen stimleert), vervoer in allerlei vormen beschikbaar stelt, die voordeeltjes mogelijk maakt aan goed bestedende of terugkerende gasten. De mogelijkheden lijken eindeloos.
En niet alleen voor de leisure gast, maar ook voor de zakelijke reiziger.
Een ontwikkeling om in de gaten te houden.
Disney World Tips and Tricks - Articles | Travel + Leisure
copyright: Disney |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten