Het is duidelijk dat er nog veel toeristische destinaties zijn waar de verantwoordelijke ondernemers/marketeers zich geen raad weten met social media. Er worden accounts aangemaakt bij één of meerdere social media, omdat dat 'is wat je tegenwoordig dient te doen' (en omdat de buurman het ook doet), maar het begrip van en de overtuiging over het nut en functioneren van social media ontbreekt. Het resultaat is dan ook vaak halfslachtig. Kennis ontbreekt, er worden onvoldoende tijd en financiële middelden toegewezen en 'last but not least' is er geen koppeling met bedrijfsdoelstellingen en marketingdoelstellingen.
Het marketinglandschap verandert echter snel én drastisch, onder invloed van de nieuwe tools en kanalen die beschikbaar zijn. In het onderstaande artikel geeft Jeff Bullas aan welke de 12 principes van social media marketing zijn. Misschien een goed voornemen voor 2012 om hier iets mee te doen?
Het marketinglandschap verandert echter snel én drastisch, onder invloed van de nieuwe tools en kanalen die beschikbaar zijn. In het onderstaande artikel geeft Jeff Bullas aan welke de 12 principes van social media marketing zijn. Misschien een goed voornemen voor 2012 om hier iets mee te doen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten