vrijdag 20 april 2012

City Badges op Foursquare: perfecte tool voor citymarketing

Foursquare laat steeds vaker zien dat ze een uiterst nuttige tool is op het gebied van citymarketing. In december vorig jaar is Foursquare gestart met het uitrollen van zogenaamde 'city badges'. In eerste instantie zijn badges verschenen voor Chicago, Londen, Parijs en Istanbul. Afgelopen 5 april heeft Amsterdam zijn city badge onthuld. In de komende maanden zullen voor meerdere steden badges verschijnen.

Om in aanmerking te komen voor een city badge moet je inchecken op een vijftal plaatsen die door Foursquare op een lijst gezet zijn. Deze lijst is gebaseerd op de meest populaire locaties in een stad en wordt aangevuld door 'superusers'.

Meer informatie over de 'city badge' via het onderstaande artikel van Debbie Miller, oprichter van Social Hospitality, op de site van Windmill Networking.

Why Foursquare's City Badges are Perfect for Destination Marketing

2 opmerkingen:

  1. Citybadge kon eerst niet voor Amsterdam ten tijde van de start van een pilot Leidseplein medio vorig jaar toen we dat wilden. Het is pas later mogelijk geworden. 4Sq blijft een niche product en we zien een aflopend (actief) gebruik. Het was een leuke pilot maar het blijft bij een paar honderd gebruikers. Ons nieuwe social engagement tool maakt straks ook gebruik van 4sq maar ook van Facebook en enkele andere social networks. Dit wordt mede geïntegreerd in onze nieuwe website. Zoals gezegd zullen we dit medio mei als 'wereldprimeur' lanceren. Wordt dus vervolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste EP, dank voor je reactie. Interessant te horen hoe jullie ervaring is met de Amsterdam City Badge (en de ontwikkeling daarin). Ben erg benieuwd naar jullie nieuwe site en de geïntegreerde social engagement tool. Blijf graag op de hoogte!

      Verwijderen