woensdag 23 november 2011

Social media tips voor logies aanbieders

Internet heeft een wezenlijk effect gehad voor logies aanbieders (hotels, B&B's, vakantiehuisjes). Waar voorheen het aanbod gedistribueerd werd via een folder, is er nu een groot aantal kanalen beschikbaar waarlangs informatie verspreid wordt. Ook het klantbereik is - in geografische zin - groter, omdat logies via internet geboekt kunnen worden. Door de intrede van social media is het niet langer afdoende reclame te maken om op te vallen, maar is het van belang 'gevonden'  te worden. Dit vereist het opbouwen van een 'social presence', waarbij op een authentieke, transparante manier informatie gedeeld wordt met (potentiĆ«le) klanten.
In het onderstaande artikel van Koen Verbrugge (NetLash) worden 9 praktische destinatiemarketing tips gegeven voor het verbeteren van je zichtbaarheid en vindbaarheid op internet en social media.

De reis voor de reis: Social media voor Toerisme - Blog - Netlash Webdesign

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen