Vandaag leuke presentaties gezien over hoe klanten hun mobiele telefoon gebruiken (www.discovermobilelife.com) van TNS NIPO, de 'appification' van de wereld en hoe content brands (Facebook, LinkedIn,...) vele malen belangrijker zijn dan de providers of de toestelmakers.
Interessant verhaal van Ab Kuijer (Think Small Grow Big!) over social media als middel voor sales, service en marketing. En een pleit om eens iets te doen voor je huidige klanten!! Voorbeeld van Virgin die Foursquare! gebruikt om zijn bestaande klanten langs digitale weg cadeautjes te geven in ruil voor het inchecken.
Nate Elliot van Forresters Research vertelt over het verschil in gebruikers van social media (social broadcasters/potential influencers/mass influencers) en de verschillende manieren waarop je met hen moet omgaan. Ook interessant: message boards, forums en rating sites zijn belangrijker dan blogs als het gaat om plekken waar gebruikers hun meningen achterlaten! Zorg dat je als 'merk' dus weet wat er daar over je gezegd wordt en doe daar wat mee. Wellicht wel de meest interessante presentatie van de dag!
En last but not least een leuke nieuwe techniek van booqi (onderdeel van Joh. Enschede). Beeld op de voorkant van hun vouwbare plattegrond wordt - via een webcam en software - herkend en wordt op een scherm vertaald in een filmpje, 2D of 3D vertoning. Dus, je visitekaartjes verandert op het scherm in een bedrijfspromotiefilm en je museumkaartje wordt een 3D afbeelding van de je museum......
Volop mogelijkheden lijkt me om in te zetten voor destinatie marketing/city marketing. Bv bij VVV's waar je bij het oriƫnteren op een dagje uit, simpele kaartjes kunt laten veranderen in een 'belevenis' en je vooraf kunt zien waar je naar toe gaat!! Techniek lijkt een geavanceerdere vorm van de QR-codes.
Zie de video: kan hier alleen de bewegende beelden laten zien, maar er zit ook geluid bij!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten