Foursquare gaat via zijn location-based service aanbiedingen aan de man brengen van partnerorganisaties als LivingSocial, Gilt City en AT&T Inc. Gesprekken met Groupon over een samenwerking lopen nog.
Deze stap van Foursquare is een poging om - broodnodige - omzet te generen. In de afgelopen drie jaar is het de startup niet gelukt een businessmodel te koppelen aan hun eigen dienstverlening. Foursquare denkt met zijn location-tracking capaciteiten en data over gebruikers de aanbiedingen te kunnen finetunen. Dit laatste lijkt mij een broodnodige ontwikkeling in deze dienstverlening. Op dit moment zijn aanbiedingen als Groupon vooral een 'schot hagel'. Dit komt omdat profielen van gebruikers ontbreken. Het lijkt mij ook de enige manier waarop deze kortingsaanbieders - voor adverteerders - waarde kunnen toevoegen aan hun service. Nu krijg ik - via Groupon - dagelijks aanbiedingen waarvan 90% me niet interesseert of niet voor mij bedoeld is. Onderbouwing met klantprofielen maakt deze service interessanter voor zowel adverteerder als klant. De samenwerking tussen Foursquare en partners is dan wellicht ook een eerste stap op deze weg.
Foursquare Partners Up - WSJ.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten