Google Places koppelt bedrijfsinformatie (van bv. hotels, restaurants, winkels, toeristische attracties, etc) aan specifieke locaties in Google Maps. Veel informatie is al bekend bij Google. Belangrijker is dat u er voor zorgt dat die informatie aangevuld wordt. U verbetert namelijk uw online vindbaarheid.
De informatie die u kunt toevoegen zijn foto's, openingstijden en video's. Daarnaast kunt u aanbiedingen doen, nieuwtjes melden en reageren op vragen of opmerkingen van klanten. Het is ook mogelijk om op kaart aan te geven in welk gebied u uw diensten verleend.
Via een dashboard krijgt u statistische informatie over hoe vaak uw informatie getoond is op internet, welke zoekwoorden daarbij gebruikt zijn en waar uw uiteindelijke klanten vandaan kwamen (via postcode). Via de link leest u meer over over een test, uitgevoerd voor een hotel, waaruit blijkt wat het effect is van betere informatie in Google Places. In de onderstaande video ziet krijgt u uitleg over de werking van Google Places en waar u kunt starten.
Google Places Cross Optimization Case Study
Geen opmerkingen:
Een reactie posten