donderdag 11 augustus 2011

Waarom zijn restaurant websites toch zo slecht?

Dit kan niet de bedoeling zijn? Scott Jampol, hoofd consumentenmarketing van reserveringssite OpenTable laat weten dat een website één van de belangrijkste middelen is die consumenten gebruiken om te beslissen waar ze uit eten gaan. Waarom dan toch zijn zo ontzettend veel restaurantsite zo ongelofelijk slecht? Prachtige foto's van de chef, maar het menu is niet te vinden (laat staan de prijs). De flash-animaties vliegen je om de oren, inclusief aanzwellende jazz en lounge deuntjes (en de eigenaar heeft grof betaald voor al dat programmeerwerk), maar zoekmachines kunnen al die animaties niet lezen.
Als consument willen we niet zo heel veel bijzonders toch, van een site: het menu (liefst met prijs), misschien de specials, het adres en een handig kaartje, online boeken en wat basics als de openingstijden, parkeermogelijkheden en een telefoonnummer/e-mailadres.
In het onderstaande artikel een hilarische reis langs 'restaurant web hell'. En gelukkig ook langs enkele uitzonderingen.

Hilarische NL-se voorbeelden zijn uiteraard welkom!

Restaurant websites: Why are they so awful? Which ones are the absolute worst? - By Farhad Manjoo - Slate Magazine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten