Landen, net als steden, vallen over elkaar heen om de beste toeristische slogans te bedenken. Die moeten prikkelen, nieuwsgierig maken en - vooral - je aanzetten naar de genoemde bestemming te reizen. Maar is dat ook wat destinatiemarketing slogans doen? Maken ze je nieuwsgierig? Of knap je er op af? Of maakt het allemaal niet uit.
Er zijn grote toeristische bestemmingen, zoals bv. Frankrijk, die niet eens een nationale slogan hebben. Wel heeft Frankrijk onlangs, via crowdsourcing, een nieuw toeristisch logo gekozen.
Lonely Planet is nieuwsgierig welke toeristische slogan het beste is. Nederland doet ook mee, in het rijtje 'suggestieve slogans' (?). Ik weet niet wat jullie er van vinden. Ik vind ze vaak nogal flauw, weinig inhoudelijk en soms zelfs tenenkrommend. En dan heb ik het alleen nog maar over het rijtje 'beste slogans'. Het rijtje 'slechtste slogans',... Nou ja, kijk zelf maar.
What’s the best European travel slogan? - travel tips and articles - Lonely Planet
ps. Mocht je er nog geen genoeg van hebben, lees dan het artikel 'Around the world in 44 tourism slogans' op de blog TouristvsTraveller.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten