De twee dagen geleden geïntroduceerde destinatiemarketing campagne van de Filipijnen doet de nodige stof opwaaien. De nieuwe campagne met de titel 'It's more fun in the Philippines' is grotendeels gericht op het internet en social media. Binnen de campagne ligt de focus op de Filipino bevolking, met als argument dat de deze - met hun vrolijke volksaard - een belangrijke bijdrage leveren aan het plezier dat je aan een vakantie hebt in hun land. De Filipino's worden dan ook intensief betrokken bij de campagne via de hashtag '#1forFUN' en reageren vol trots waardoor de hashtag enige tijd trending was. Punten die vragen oproepen op het internet zijn het feit dat de slogan een kopie is van de campagne die Zwitserland in 1951 voerde en het feit dat het maar de vraag is hoe veilig de Filipijnen zijn voor buitenlandse toeristen. Er zijn meerdere landen (waaronder de USA en Canada die hun bevolking waarschuwen voor geweld en terroristische aanslagen).
Zie via de link een verslag van de Filipijnse TV waarin de nieuwe campagne wordt getoond (deels in het Maleis, deels in het Engels).
En zoals bij vrijwel iedere campagne, is er gelijk al een tegenbeweging te vinden op internet, die aan de haal gaat met de nieuwe campagnekreet. Enkele van de 'It's more fun in Philippines' postcards die gemaakt worden zijn in mijn ogen wel erg wrang. Zie via de link de betreffende Facebookpagina.
Via de onderstaande link is de officiële campagnevideo te zien.
Zie via de link een verslag van de Filipijnse TV waarin de nieuwe campagne wordt getoond (deels in het Maleis, deels in het Engels).
En zoals bij vrijwel iedere campagne, is er gelijk al een tegenbeweging te vinden op internet, die aan de haal gaat met de nieuwe campagnekreet. Enkele van de 'It's more fun in Philippines' postcards die gemaakt worden zijn in mijn ogen wel erg wrang. Zie via de link de betreffende Facebookpagina.
Via de onderstaande link is de officiële campagnevideo te zien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten